x esborrany Institut Amatller

L'Institut Amatller d'Art Hispànic és l'instrument de la Fundació Amatller per a donar compliment a la finalitat estatutària de propulsar la recerca en el camp de l'història de l'art. És per això que, segons el pla general dissenyat pel seu primer director, Josep Gudiol Ricart (1904-1985), posa a disposició dels investigadors una biblioteca especialitzada en la matèria. A més, comptant amb l'experiència fototeca - basada en un arxiu fotogràfic - Arxiu Mas - Arxiu Gudiol (model frick Art Refernce Library - Witt Library) organitzada segons criteris enunciats per Mn. Gudiol a les "Nocions d'Arqueologia Catalana" per matèries (arquitectura / escultura / pintura / dibuix / estampació / orfebreria / ceràmica / vidre / textil / ...) & cronològic (romànic / gòtic / XVI / XVII / XVIII / XIX / XX) és un catàleg històric-artístic / un sistema d'indexació complementari a l'inventari topogràfic creat per Adolf Mas un programa editorial pensat per incrementar la fototeca 1.- col·lecció Aries de guies artístiques provincials - recull d'informació i de fotografies 2.- col·lecció Ars Hispaniae - la informació recollida amb les anteriors reorganitzada per matèries i cronològicament 3.- sèries de monografies sobre monuments cardinals i sobre els grans mestres (Caprichos / Desastres / Disparates // Borrassà / Huguet // Goya / Velázquez / el Greco / Zurbarán) informatització iniciada en el 1987 - base de dades jeràrquica, utilitzant el patró MIDAS (Marburger Inventarisierungs-, Dokumentations- und Administrationssystem), desenvolupat pel Bildarchiv Foto Marburg sobre la plataforma HIDA. digitalització de negatius iniciada en el 1994, amb la compra d'un escàner AGFA Horizon Plus (dinA-3, de 1.200 dpi) canvi a base de dades relacional SQL Server - sistema modular d'indexació digitalització 360.000 negatius